(ΒΑΦ 3.2) Μοριακή βιολογία και ταξινόμηση φυτών
Κωδικός Μαθήματος:
ΒΑΦ 3.2
Τύπος Μαθήματος:
Επιστημονικής περιοχής
Κύκλος/Επίπεδο Σπουδών:
2ος-Μεταπτυχιακό
Έτος Σπουδών:
1o
Εξάμηνο:
2
Διδάσκοντες:
Μαθησιακοί Στόχοι:
Οι φοιτητές, με το πέρας του μαθήματος, θα έχουν κατανοήσει:
- την έννοια της μοριακής ποικιλότητας και της μοριακής ταξινόμησης
- τους κυριότερους μοριακούς δείκτες που χρησιμοποιούνται στην ταξινόμηση φυτικών ειδών
- τη χρησιμότητα των μοριακών δεικτών σε διαφορετικά επίπεδα ταξινομικής διάκρισης.
Προαπαιτήσεις:
Γνώσεις: χειρισμού Η/Υ και των λογισμικών MS Windows και MS Office, χρήσης του διαδικτύου, αναζήτησης βιβλιογραφίας, χρήσης ηλεκτρονικών βιβλιογραφικών πηγών του Α.Π.Θ., βασικές γνώσεις μοριακής βιολογίας.
Υλικά: Ηλεκτρονικός υπολογιστής (PC, Mac).
Περιεχόμενο:
Μοριακή ποικιλότητα, μοριακή ταξινόμηση, μοριακοί δείκτες και χρησιμοποίησή τους στην ταξινόμηση αυτοφυών φυτών
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία:
- de Vicente, M.C. and Fulton T. 2003. «Using molecular marker technology in studies on plant genetic diversity. Illus. Nelly Giraldo. IPGRI, Rome, Italy and Institute for Genetic Diversity, Ithaca, New York, USA. (http://www.bioversityinternational.org/Publications/pubfile.asp?ID_PUB=912)
- Which DNA Marker for Which Purpose? (Final Compendia of the Research Project) (http://webdoc.gwdg.de/ebook/y/1999/whichmarker/index.htm)
- Karp A., Seberg O. and M Bujatti, 1996. Molecular Techniques in the Assessment of Botanical Diversity, Annals of Botany 78: 143-149
Διδακτικές Μέθοδοι:
Μαθητοκεντρική και συμμετοχική προσέγγιση. Μαθησιακές δραστηριότητες: παρακολούθηση διαλέξεων, αυτόνομη εργασία, προετοιμασία και παρουσίαση εργασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης:
- Άτυπη διαρκής αξιολόγηση.
- Εκπόνηση και παρουσίαση εργασίας, σε θέματα μοριακής ταξινόμησης φυτικών οργανισμών
Οι φοιτητές αξιολογούνται με βάση τις γνώσεις τους σχετικά με:
- τη μοριακή ποικιλότητα και τη μοριακή ταξινόμηση, και
- τους κυριότερους μοριακούς δείκτες και τη χρησιμοποίηση αυτών στην ταξινόμηση φυτικών φυτών
- τη χρησιμότητα των μοριακών δεικτών σε διαφορετικά επίπεδα ταξινομικής διάκρισης.
Γλώσσα Διδασκαλίας:
Ελληνική ή αν απαιτείται Αγγλική