Οργάνωση βιβλιογραφικών δεδομένων

Τύπος Μαθήματος: 
Υποβάθρου
Κύκλος/Επίπεδο Σπουδών: 
2ος-Μεταπτυχιακό
Έτος Σπουδών: 
1o
Εξάμηνο: 
1
Πιστωτικές Μονάδες: 
2
Διδάσκοντες: 
Άτομα που Συνεπικουρούν στην Εκπαίδευση: 
Μαθησιακοί Στόχοι: 

Οι φοιτητές μετά το πέρας  του μαθήματος θα γνωρίζουν:

  • να δημιουργούν προσωπικό λογαριασμό στο πρόγραμμα διαχείρισης βιβλιογραφίας RefWorks
  • να εισάγουν δεδομένα:
    • άμεσα από τις συνδρομητικές βιβλιογραφικές βάσεις Α.Π.θ. όπου υπάρχει η δυνατότητα
    • έμμεσα από αποθηκευμένα αρχεία αναφορών
    • με χρήση του εργαλείου RefGrabIt
  • να οργανώνουν και να διαχειρίζονται τις εγγραφές:
  • δημιουργία φακέλων
  • επεξεργασία εγγραφών (διορθώσεις, εισαγωγή θεμάτων, σημειώσεων κ.α.)
  • να πραγματοποιούν αναζήτηση στη βάση που δημιούργησαν (απλή και συνδυασμένη)
  • να μορφοποιούν και να χρησιμοποιούν τις αναφορές στη βάση τους για τη δημιουργία βιβλιογραφίας βάσει προτύπων
  • να χρησιμοποιούν το εργαλείο “Write and Cite”  με παράλληλη χρήση του Word για ενσωμάτωση βιβλιογραφίας στο κείμενο εργασίας
Προαπαιτήσεις: 

Βασικές γνώσεις Η/Υ, γνώσεις λειτουργικού συστήματος Windows, εμπειρία στη χρησιμοποίηση δικτύου δεδομένων Η/Υ, internet browser, αγγλική γλώσσα.

Περιεχόμενο: 

Οργάνωση βιβλιογραφικών δεδομένων με τη χρήση του λογισμικού RefWorks.

Διδακτικές Μέθοδοι: 
Kαθοδηγούμενη και αυτόνομη εργασία. Διαλέξεις, πρακτική εξάσκηση (practical), εκπόνηση και προφορική παρουσίαση εργασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης: 

Διαρκής αξιολόγηση. Προφορική παρουσίαση στο τέλος του μαθήματος.Αξιολόγηση της σύνθετης δεξιότητας κάθε φοιτητή να

  • αναζητεί δεδομένα από τον κατάλογο βιβλιοθηκών (OPAC), κατάλογο περιοδικών SwetWise, ISI Web of Science, Cambridge Scientific Abstracts (CSA), ProQuest Central, Springer ebooks, Elsevier e-books, Ιχνηλάτης)
  • δημιουργεί προσωπικό λογαριασμό στο πρόγραμμα διαχείρισης βιβλιογραφίας RefWorks
  • εισάγει δεδομένα:
    • άμεσα από τις συνδρομητικές βιβλιογραφικές βάσεις Α.Π.Θ. όπου υπάρχει η δυνατότητα
    • έμμεσα από αποθηκευμένα αρχεία αναφορών
    • με χρήση του εργαλείου RefGrabIt
  • οργανώνει και να διαχειρίζεται τις εγγραφές:
  • να δημιουργεί φακέλους
  • επεξεργάζεται εγγραφές (διορθώσεις, εισαγωγή θεμάτων, σημειώσεων κ.α.)
  • πραγματοποιεί αναζήτηση στη βάση που δημιούργησε (απλή και συνδυασμένη)
  • μορφοποιοεί και να χρησιμοποιοεί τις αναφορές στη βάση του για τη δημιουργία βιβλιογραφίας βάσει προτύπων
  • να χρησιμοποιεί το εργαλείο “Write and Cite”  με παράλληλη χρήση του Word για ενσωμάτωση βιβλιογραφίας στο κείμενο εργασίας
Γλώσσα Διδασκαλίας: 
Ελληνική ή αν απαιτείται Αγγλική